Skip to main content

Ste morda kdaj razmišljali o postavitvi spletne trgovine? Verjetno niste vedeli, kje in kako začeti, kako poteka e-poslovanje, kaj vse potrebujete in koliko časa in denarja vas bo to stalo. Spletne prodaje se čedalje bolj poslužujemo in je ta v porastu. Velik vpliv na to je imela tudi Covidna kriza. Na vašo srečo je začetek olajšan, saj imate na trgu veliko virov informacij in spletnih agencij, ki vam bodo pomagali pri zagonu spletne trgovine. Teren je pripravljen na vas.

V tem članku ne boste izvedeli informacij o pravnih stvareh in registriranju dejavnosti ali o potrjevanju računov, izdaji davčno potrjenega računa, ipd. V članku vam bomo predstavili korake in najbolj ugodne načine za postavitev in začetek s spletno prodajo. Vodič ni primeren za ustaljena podjetja, ki se s spletno prodajo ukvarjajo vrsto let. Primeren je za začetnike in manjše spletne trgovine, ki potrebujejo prenovo za boljšo prodajo!

Kazalo vsebine

Spletna trgovina

Da bo spletna prodaja uspešna, se je potrebno soočiti s številnimi preprekami. Spletna prodaja ni enostaven proces, vsekakor pa se lahko lotite po korakih in tako zmanjšate obseg dela in številne preglavice.

Produkti

Na spletu lahko prodajate fizične izdelke ali storitve (svetovanje, tečaj, ipd.) Izdelki so lahko vaše ročne izdelave, lahko pa jih naročite od dobavitelja. Če boste prodajali številne izdelke, ki so odvisni od zaloge dobavitelja, vam priporočamo, da se pozanimate o XML-datoteki za sinhronizacijo. XML-datoteka vsebuje izdelke, njihove opise, atribute, cene, zalogo, slike ipd. XML-datoteko nato lahko uvozite v spletno trgovino in na tak način avtomatizirate in sinhronizirate kreiranje novih produktov ter posodabljanje zaloge. Če boste prodajali številne produkte, vam bo XML uvoz in sinhronizacija prihranila ogromno časa in je nepogrešljiv sestavni člen uspešne spletne prodaje.

Spletna prodaja je lahko uspešna samo, če je vaša spletna trgovina pregledna in so produkti hitro dostopni. Priporočamo vam, da najprej vse produkte razvrstite po kategorijah. Vprašajte se, bo osebi, ki ne pozna vašega posla, kategorizacija logična? Bi se tujec dovolj hitro znašel pri iskanju produktov? Kategorizacija igra ključno vlogo pri uspešnosti spletne prodaje, zato si vzemite čas in jo uredite tako, kot je treba. Za nasvete lahko vprašate bližnje prijatelje in sorodnike. Pozorno spremljajte njihovo obnašanje ob vaši kategorizaciji. Se odlično znajdejo in bi znali poiskati iskan izdelek? Super, kategorije spletne trgovine ste razdelali odlično.

XML sinhronizacija produktov

Načini dostave

Dostava naročenih izdelkov predstavlja velik del zadovoljstva vaših kupcev. Vredno je premisliti o načinih dostave in njenem strošku. Ceno dostave lahko postavite na fiksen znesek ali pa jo spletna trgovina računa na podlagi nekih podatkov – teža naročenih izdelkov, kategorija izdelkov, ipd. Prav tako vam priporočamo, da stopite v kontakt z dostavnimi službami, da boste lahko primerjali cene in njihove storitve. Pomembno je, da vašim kupcem ponudite najboljše – poceni in kratek čas dostave. Menite, da boste pošiljali veliko paketov na dan? Vredno je omeniti, da se lahko pozanimate pri izbrani dostavni službi, če omogočajo sinhronizacijo in kreiranje pošiljk direktno iz vašega sistema spletne trgovine (Shopify, Woocommerce.) Če vam ti ne omogočajo tega, nam lahko pišete in preverili bomo, če vam lahko kako pomagamo pri realizaciji.

dostava - spletna trgovina

Načini plačila

V Sloveniji je večina plačil izvedenih “po povzetju” ali s plačilom na TRR. Seveda za njimi sledijo dodatne možnosti plačila kot so plačila s kartico ali plačilo s PayPal-om. Integracija plačila s kartico in PayPal-om je enostaven proces, je pa vsekakor odvisen od platforme, na kateri je zgrajena vaša spletna trgovina. V večini primerov imajo ponudniki kartičnih plačil in Paypal že razvite module preko katerih lahko omenjeno funkcionalnost dodate k svoji spletni strani.

Katerega ponudnika kartičnih plačil izbrati? Naša digitalna agencija kot vsestranskega ponudnika priporoča Stripe, saj smo z njimi imeli odlične izkušnje – nizke provizije in odlična podpora. Na voljo so pa tudi drugi ponudniki, kot sta BrainTree, slovenski BankArt in drugi. Na voljo je ogromno ponudnikov, lahko sami naredite analizo, in izberete najboljšega za vas.

Začetniška napaka: Nekateri načini plačila so lahko dražji kot drugi, npr. Paypal ima višjo provizijo (v našem primeru 3 %) kot Stripe (v našem primeru 1.3 %). Če bo stranka izbrala Paypal plačilo ji nikakor ne zaračunajte dodatne provizije! Še preden se podate v spletno prodajo, izdelajte računico prodaje tako, da boste v vsakem primeru lahko posel profitabilno izpeljali.

Načini plačila

Splošni pogoji poslovanja

Splošni pogoji določajo poslovanje vašega podjetja. Pogoji poslovanja morajo biti jasno dostopni in objavljeni v vaši spletni trgovini. Prav tako se mora vsak kupec pred zaključkom nakupa strinjati s splošnimi pogoji. Kaj točno vse morajo splošni pogoji vsebovati?

Objavite podatke o svojem podjetju. Kupci morajo videti, katero podjetje upravlja s spletno trgovino. V splošnih pogojih je potrebno definirati načine plačila, dostavo, postopek nakupa, varovanje osebnih podatkov, reševanje sporov, garancijo izdelkov in pravico do odstopa od nakupa oz. vračila blaga.

Ne veste, kako bi splošne pogoje definirali? Za vas smo pripravili osnutek s katerim si lahko pomagate! Osnutek lahko prevzamete tukaj.

V prejšnjih točkah smo se dotaknili same strategije postavljanja spletne trgovine. Sedaj bi že morali vedeti, da je uspeh spletne prodaje, rezultat več različnih dejavnikov, zato lahko povemo nekaj besed o sami izdelavi spletne strani. Že veste na kaj morate biti pozorni pri izdelavi?

Preglednost, vsebina, optimizacija, hitrost

  • Sodoben in pregleden dizajn, ki mora biti prilagojen vaši niši.
    • Primer dobre prakse: Otroška trgovina, uporaba svetlejše in prijaznejše barvne sheme.
    • Primer slabe prakse: Otroška trgovina, uporaba temnejše barvne sheme.
  • Jasna in pregledna menijska struktura in kategorizacija izdelkov.
    • Primer dobre prakse:
primer dobre prakse
    • Slike produktov naj bodo lepe, profesionalne in naj prikažejo realno stanje produkta, brez zavajanja kupcev.
    • Vaši kontaktni podatki naj bodo lepo izpostavljeni, saj nočemo, da potencialen kupec zapusti spletno trgovino, ker po 10 s iskanja ni našel kontaktnih podatkov. Poskrbite, da kupcu ponudite različne načine za kontakt: telefon, e-pošta, klepet v živo.
    • To bi moralo biti samoumevno, a bomo vseeno vključili – mobile friendly! Spletna trgovina mora biti optimizirana za mobilne naprave.
    • Hitrost – spletna trgovina se mora odpirati hitro. Hitrost je pomembna, saj bo izboljšala uporabniško izkušnjo in stopnjo konverzije.

Izbira primerne platforme za izdelavo

Če ste prišli do te točke, predvidevamo, da se spletne prodaje šele lotevate. V glavnem se boste srečevali s predlogi o uporabi WordPress/WooCommerce-a ali Shopify-a. Obe platformi sta odlični za začetnike in tudi za zahtevnejše spletne trgovine. Če nimate namena ravno biti naslednji Mimovrste, bosta ti dve platformi sigurno prava izbira za vas. Kakšne so razlike med njima?

Shopify

Shopify je rešitev, ki vam ponuja vse kar potrebujete za elektronsko poslovanje na enem mestu. Lastno spletno trgovino lahko izdelate iz nič. Ponuja preprosto namestitev, nizke začetne stroške in precej zaupanja vreden sistem v oblaku. Shopify je torej idealen za začetnike. Po drugi strani pa ga marsikateri prodajalec zelo hitro preraste. Takoj, ko želimo iz njega narediti nekaj več, se njegove pomanjkljivosti začnejo kazati. Poleg tega pa se čez čas stroški kar hitro nakopičijo – provizije od vsake transakcije, mesečno vzdrževanje, plačljive nadgradnje, ipd. To so tudi razlogi, zakaj vam za začetek priporočamo izbiro sistema WooCommerce.

Shopify

WooCommerce

WooCommerce je vtičnik zgrajen na odprtokodni platformi WordPress. Obstoječ sistem razširi in mu doda funkcionalnost spletne trgovine. Odličen je za manjše in tudi srednje velike spletne trgovine. Sam sistem načeloma vključuje vse kar potrebujete za zagon trgovine. Vredno je tudi omeniti, da je samo upravljanje s spletno trgovino zelo preprosto. Edina slabost WooCommerce-a je ta, da ga je nekoliko težje postaviti, če se zadev lotevate sami. Če boste razvoj prepustili digitalni agenciji, bo potem začetni strošek pri WooCommerce trgovini nekoliko večji, kar se pa na dolgi rok izniči v primerjavi z Shopify provizijami od prodaje.

WooCommerce

Je bolje poiskati pomoč strokovnjaka ali lahko zadeve uredite sami?

Veliko ljudi se pri svoji prvi izkušnji prodaje na spletu močno zanaša na svoje znanje, ali pa znanje znancev, ki pravzaprav nimajo pravih izkušenj s področja spletne prodaje. Za uspešno spletno prodajo so potrebne izkušnje, zato vam priporočamo pomoč strokovnjaka. Prihranili boste vaš čas, živce in tudi denar, ki bi ga sicer izgubili ob slabši spletni trgovini. Koliko sploh bi vas izdelava spletne trgovine lahko stala in kaj dobite za vaš denar?

Poglejmo si spodnje pakete, ki smo pri Weblooc-u sestavili ravno za začetnike, kot ste vi. Sestavili smo tri pakete. Prva dva predstavljata enkraten nakup spletne trgovine, tretji pa predstavlja najem že izdelane spletne trgovine na platformi WooCommerce.

Začetni manjši projekt

od 400 €

+ DDV

Postavitev in konfiguracija spletne trgovine

Vstavitev do 5 prodajnih produktov

Izdelava do 3 podstrani

Brezplačna 12-mesečna podpora

Paket primeren za manjše projekte in lokalno prodajo

Pošljite povpraševanje

Začetni večji projekt

od 660 €

+ DDV

Postavitev in konfiguracija spletne trgovine

Poljubno število produktov in podstrani

Razvoj poljubnih funkcionalnosti

Brezplačna 12-mesečna podpora

Paket primeren za zahtevnejše projekte in večjezično spletno trgovino

Pošljite povpraševanje

Mesečni najem

od 29 €

+ DDV

Trgovina na ključ

Izbirajte med že izdelanimi grafičnimi predlogami

Vse potrebne funkcionalnosti spletne trgovine

Možen dodaten razvoj in prilagoditev vašim željam

Minimalna vezava 6 mesecev

Pošljite povpraševanje

Vsekakor je potrebno razumeti, da so paketi informativne narave in se lahko prilagodijo ravno vašim potrebam.

Potrebujete dodatno svetovanje pri zagonu lastnega posla na spletu? Weblooc se že vrsto let specializira in nudi vse digitalne storitve pod eno streho. Povežimo se in mogoče upamo ravno vam pomagati!

Kako naprej, kaj sledi?

Ne glede na to, če ste spletno trgovino že postavili ali morate iti šele skozi postopek izdelave, smo za vas pripravili še nekaj podobnih vodičev s katerimi lahko nagrajujete vaše znanje in razširite svoje poslovanje.

Priporočamo vam prebrati:

  1. SEO – Prihaja kmalu
  2. Facebook ads – Prihaja kmalu
  3. Email marketing – Prihaja kmalu
  4. Google ads – Prihaja kmalu

Če ste prišli do sem, bi se vam radi zahvalili za potrpljenje. Upamo, da vam je članek bil všeč in da je bil poln znanja za začetnike, kot ste vi. Če menite, da bo članek všeč še nekomu in mu lahko olajša težke začetke, vas vljudno prosimo, če mu članek posredujete. Za konec bi vas radi povabili, da se s pomočjo spodnje prijavne forme pridružite naši skupščini kateri pošiljamo zanimive članke na temo spletne prodaje. Če se vam porajajo vprašanja nas lahko vedno kontaktirate, saj se veselimo novih stikov! 😎

Napišite komentar

Close Menu
DIGITALNA AGENCIJA WEBLOOC

Vse digitalne storitve pod eno streho

  • Razvoj spletne strani/trgovine
  • Priprava oglaševalskih kreativ (foto in video produkcija)
  • Spletno oglaševanje (Facebook, Google, Youtube, SEO)
  • Email marketing

WEBLOOC Računalniško programiranje d.o.o.
Sanabor 14
5271 Vipava
Matična številka: 8603502000
Davčna številka: SI 53848870